جزییات جدید از محدودیت برق در کارخانجات تولید سیمان
نوشته شده توسط : پریسا عادل

دبیر انجمن سیمان کشور خاطرنشان کرد: وزیر نیرو در جلسه‌ای میزان کاهش برق صنایع را به استان‌ها با محوریت استاندار واگذار کردند که امیدواریم استان‌ها در این زمینه با تولید مساعدت کنند؛ مطابق با آنچه به ما ابلاغ کردند محدودیت برق و مقادیر اعلام شده قطعی برق در ساعات پیک کاری کاهش قابل توجهی کرده است و این مهم در حجم تولید اثر خواهد گذاشت.

 

علی اکبر الوندیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه ساعات قطعی برق صنعت سیمان به فعالان این حوزه در حال ابلاغ شدن است، گفت: امسال قطعی برق نخواهیم داشت و بنا به آنچه به ما اعلام کردند صنعت با محدودیت‌های در ساعت دسترسی به برق مواجه خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قطعی برق کارخانه‌های سیمان تاثیری در روند تولید خواهد گذاشت؟ بیان کرد: بدون تردید ابلاغ محدود شدن ساعات دسترسی به برق در کارخانه‌های سیمان در روند و حجم تولید تاثیر خواهد گذاشت؛ اما وزیر نیرو در جلسه‌ای میزان کاهش برق صنایع را به استان‌ها با محوریت استاندار واگذار کردند که امیدواریم استان‌ها در این زمینه با تولید مساعدت کنند؛ مطابق با آنچه به ما ابلاغ کردند محدودیت برق و مقادیر اعلام شده قطعی برق در ساعات پیک کاری کاهش قابل توجهی کرده است و این مهم در حجم تولید اثر خواهد گذاشت؛ اما انجمن سیمان در حال رایزنی است که امیدواریم در این زمینه با تولیدکنندگان مساعدت‌های لازم را انجام بدهند.

 

 

اثر کنترل بهای سیمان بر قیمت ساختمان

 

دنیای معدن: در دو سال اخیر یکی از جدی ترین بحث های صنعت سیمان در ابتدای تابستان و مقارن با شروع قطعی های برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده برق این صنعت، افزایش قیمت این محصول زیربنایی است.

 

به گزارش دنیای معدن، در دو سال اخیر یکی از جدی ترین بحث های صنعت سیمان در ابتدای تابستان و مقارن با شروع قطعی های برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده برق این صنعت، افزایش قیمت این محصول زیربنایی است. از سال گذشته و پس از راه اندازی معاملات سیمان در بورس کالا علیرغم تمام کاستی ها، کشف نرخ این محصول تا حد زیادی به صورت شفاف صورت گرفت. شفاف بودن نرخ سیمان در بورس کالا می تواند به تقاضا کنندگان و عرضه کنندگان کمک کند تا یک نرخ مرجع در بازار داشته و معاملات خود را بر آن اساس انجام دهند. از سوی دیگر در صورتی که سیمان در رینگ صادراتی بورس کالا نیز عرضه شود، این موضوع موجب خواهد شد خریداران از هر نقطه دنیا قیمت ها را به صورت آنلاین رصد کنند. به این ترتیب شفافیت قیمتی موجب خواهد شد تعداد بیشتری خریدار خارجی به ایران بیایند و از محصولات داخلی استقبال کنند.





:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: