نوشته شده توسط : پریسا عادل

سنگ گرانیت چیست؟

سنگ خارا یا گرانیت (Granite) از سخت شدن توده های مذاب تشکیل می شوند. مواد مذاب می توانند در داخل زمین و یا در اثر فوران آتشفشان در سطح زمین ایجاد شوند. ترکیب شیمیایی سنگهای آذرین به طور عمده از کوارتز، فلدسپات، پلاژیوکلاز و میکا تشکیل شده است که در سنگ های مختلف آذرین نسبت این کانی ها با هم متفاوت است. وجود کوارتز یا سیلیس میزان مقاومت سنگ های گرانیت را بالا برده است به همین دلیل دوام انها بسسیار بالاست و می توان در قسمت های مختلف ساختمان از آنها استفاده نمود.

 

سنگ های گرانیت بر اساس فرآیند تشکیل به دو دسته سنگ های آذرین درونی و بیرونی تقسیم می شوند. سنگ های آذرین درونی به علت سرد شدن تدریجی بافت متوسط تا درشت دانه ای دارند مانند: انواع گرانیت و گابرو . در حالی که سنگ های آذرین بیرونی به علت سرعت بالای از دست دادن حرارت در معرض هوا بافت ریز یا کریستالی  دارند مانند: بازالت و ریولیت

 

کاربرد گرانیت

با توجه به مقاومت بالای سنگ گرانیت کاربرد وسیعی در بخش های مختلف ساختمان دارند . مهمترین و بارزترین کاربرد آنها در بخش ورودی ساختمان و یا سنگفرش های مکان های عمومی می باشند. در سالن های صنعتی با توجه به حضور مواد شیمیایی و اسیدی، بهترین گزینه می باشند.

 

صادرات گرانیت

یکی از مناسب ترین سنگ های گرانیت مناسب صادرات سنگ گرانیت مروارید مشهد است.
سنگ گرانیت مشهد که به آن گرانیت مروارید مشهد هم گفته میشود ، یکی از انواع سنگ گرانیت است ،
که در دسته سنگ‌های فلفل نمكی يا دانه ريز قرار می‌گیرد..
سنگ گرانیت مرواريد مشهد در ظاهر دارای طیف خاکستری و طرح های ریز سفید و مشکی صدفی است.
که در میان صاحبان کسب و کار حوزه ساختمان بسیار پر طرفدار است.
وقتی سنگی بیشتر شاخص ها و مزیت های رقابتی رو همراه داشته باشه تبدیل به محبوب ترین و پرکاربردترین سنگ میشودد و گزینه مناسبی برای صادرات میباشد .
پس صادرات سنگ گرانیت مروارید مشهد میتواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریسا عادل

استفاده از سنگ گرانیت در آشپزخانه

 

سنگ گرانیت مروارید مشهد به دلیل رنگ زیبا و خاص خود طرفداران زیادی را از بین خانم ها برای استفاده در آشپزخانه و بر روی کانتر به خود جلب کرده است.

 

کانتر یا اوپن، یکی از مهم ترین بخش های هر آشپزخانه ای است که میتواند آشپزخانه ساده شما را به یک آشپزخانه لوکس و شیک تبدیل کند.

 

 روی این سطح است که شما غذا درست می کنید، درکنار خانواده غذا می خورید و شاید حتی پشت آن بشینید و قبض ها را پرداخت کنید و یا به کودکان خود در انجام تکالیفشان کمک کنید. در میان تمام گزینه های جنس های کانتر، سنگ به دلیل استاندارد بالایی که از نظر تداوم و ویژگی هایش دارد از همه بهتر است.

 

صفحه سنگی کانتر آشپزخانه می تواند به اندازه طول عمر خانه شما و یا شاید بیشتر، بدون تاثیر گرفتن از آب یا ماهیتابه گرم، دوام آورد. فقط برای از بین بردن لکه های آب یا غذا که ممکن است روی سنگ کانتر آشپزخانه ایجاد شود؛ به کمی مراقبت نیاز دارد. اما اگر بدترین اتفاق هم بیفتد، یک سنگ لب پر شده و یا لکه به جا مانده از غذا را به راحتی می توان به حالت اول بازگرداند.

 

برای زیبایی و طول عمر کانترآشپزخانه از این نکات پیروی کنید.

 

کاشی کاری : اتصالات را با سیلیکون درزگیری کنید.

 

ضخامت : از قطعه سنگی با اندازه استاندارد و مناسب کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید.

 

کابینتها: رویه سنگی مستقیما با قسمت های زیرین یا تخته سه لا هم خوانی داشته باشد.

 

لبه های گرد : لبه های گرد به سادگی و ارزان قیمتی لبه های مربعی نیستند.

 

لبه ها : مساوی یا کمی جلوتر از کشوهای دراور نصب شود.

 


:: برچسب‌ها: استفاده از سنگ گرانیت در آشپزخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()